Jak dobrze wybrać szkolenie

Oferta szkoleń, wykładów i warsztatów jest ogromna. Niezależnie od tego czy szukamy dla siebie indywidualnie czy dla pracowników firmy. Prowadzący szkolenia wychodzą naprzeciw oczekiwaniom i stale wzbogacają formę zajęć. Jak zatem wybrać najodpowiedniejsze szkolenie?

Na co warto zwrócić uwagę?

Najważniejszą kwestią przy wyborze szkolenia powinna być aktualna potrzeba. W zależności od czynników, które naszym zdaniem wymagają dopracowania bądź zdobycia nowych umiejętności należy poszukiwać odpowiedniej oferty. Czasem wystarczy szkolenie kilku osób z firmy np. jeśli są to zajęcia z zarządzania zasobami ludzkimi, czasem tylko odpowiedniego działu np. marketingu, sprzedaży, obsługi klienta, a czasem warto zainwestować w szkolenie całej kadry pracowniczej. Pożyteczne dla wszystkich zatrudnionych w danej firmie z pewnością są szkolenia z komunikacji i wiele badań pokazuje, że właśnie komunikacja międzyludzka najczęściej wymaga poprawy. Po wybraniu odpowiedniego tematu szkolenia warto przyjrzeć się programowi.

Profesjonalne firmy szkoleniowe oraz trenerzy udostępniają szczegółowy program zajęć, dzięki czemu łatwiej podjąć decyzję czy właśnie taka forma sprawdzi się w naszym przypadku. Jeśli natrafimy na ciekawą ofertę, ale program jest przedstawiony zbyt ogólnie warto dopytać organizatora o szczegóły szkolenia. W przypadku udzielania szczątkowych informacji lepiej zrezygnować z oferty. Coraz chętniej korzysta się z zajęć, które łączą przekazywanie specjalistycznej wiedzy z zajęciami praktycznymi. Odgrywanie scenek, rozwiązywanie konkretnych problemów pozwala nie tylko utrwalić, ale także wykorzystać w praktyce zdobytą wiedzę. Jak się okazuje, wybór odpowiedniego szkolenia przynoszącego wymierne korzyści wymaga niemałych przygotowań.

W tym dziale  Jak zamawiać w sklepie spożywczym online? Wyjaśniamy krok po kroku

Opinie i cena

W dobie internetu niemal każdą usługę sprawdzamy na branżowych forach. W przypadku szkoleń jest podobnie, zwłaszcza, że referencje zazwyczaj wystawiają właściciele lub zarządzający firmą. Najlepszym źródłem informacji w takim przypadku jest kontakt z firmą, w której szkolenie było przeprowadzane. Rozmowa o przebiegu zajęć oraz o efektach dla funkcjonowania firmy ułatwią podjęcie decyzji. Kolejnym czynnikiem jest cena oraz forma organizacji szkolenia. Wiele firm, a także profesjonalni trenerzy biznesu oferują przeprowadzenie zajęć w siedzibie zleceniodawcy. Zazwyczaj takie rozwiązanie jest najkorzystniejsze, pomaga zmniejszyć koszty szkolenia, a także ogranicza czas na dojazd, nocleg itp.

W przypadku sporych rozbieżności cenowych warto dopytać co składa się na cenę. Może się okazać, że wyższa cena gwarantuje specjalistyczne warsztaty, praktyczne zajęcie lub profesjonalne materiały szkoleniowe. W takim przypadku warto rozważyć poniesienie wyższych kosztów. Nie dajmy jednak sobie wmówić, że wyrobione nazwisko prowadzącego warsztaty to jedyny argument znacznie podnoszący cenę prowadzonych zajęć.

Szkolenia to ciekawa forma zdobywania specjalistycznej wiedzy i umiejętności, warto z nich korzystać po wybraniu najbardziej dopasowanej oferty.